Cristin-resultat-ID: 784404
Sist endret: 3. desember 1997, 00:00
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1997

Eleven som forsker : og Qumraneventyret

Bidragsytere:
  • Sidsel Lied
  • Renate Banschbach Eggen og
  • Olav Hognestad

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 1997
Sider: 237 - 258

Importkilder

ForskDok-ID: r97021771

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Eleven som forsker : og Qumraneventyret

Sammendrag

Artikkelen tar utgangspunkt i hvordan grunnskolens lover og læreplane r fra 1827 fram til i dag har framstilt elevene når de omtaler underv isningsmetoder, faginnhold og arbeidsforme r. Fokus i dette tilbakebl ikket er kristendomsfaget. Deretter fokuseres det på om møtet mellom eleven som forsker og den kristne bibel kan bli et utfordrende og ins pirerende møte, og det skisseres et forslag til hvordan en kan legge til rette for et slikt møte i grunnskolen innenfor faget Kristendomsk unnskap med religions- og livssynsorientering. Til slutt rettes blikk et mot den betydning "Qumran-eventyret" kan ha i en slik sammenheng.

Bidragsytere

Sidsel Lied

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet

Renate Waltraud Banschbach Eggen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Renate Banschbach Eggen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Høgskolen i Innlandet

Olav Hognestad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Høgskolen i Innlandet
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1