Cristin-resultat-ID: 832178
Sist endret: 9. august 2011, 11:05
NVI-rapporteringsår: 2011
Resultat
Vitenskapelig monografi
2011

Samfunnsansvar på norsk: Tradisjon og kommunikasjon

Bidragsytere:
  • Øyvind Ihlen

Utgiver/serie

Utgiver

Fagbokforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig monografi
Publiseringsår: 2011
Antall sider: 197
ISBN: 978-82-450-1036-7

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Medier og kommunikasjon
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Samfunnsansvar på norsk: Tradisjon og kommunikasjon

Sammendrag

Næringslivet har både positive og negative konsekvenser for samfunnet. Med begrepet bedrifters samfunnsansvar (corporate social responsibility) kan vi si noe om hvordan næringslivet forvalter sin rolle vis-à-vis samfunnet. Boka tar for seg hvordan denne relasjonen håndteres i Norge. Hva menes med samfunnsansvar i en norsk kontekst? Hvordan forstås og kommuniseres samfunnsansvar av våre hjemlige bedrifter og i mediene? Hvordan skiller samfunnsansvar på norsk seg fra samfunnsansvar utenlands? Forfatteren tar for seg disse spørsmålene i lys av en rekke aktuelle eksempler. Samfunnsansvar ses også i en historisk sammenheng og diskuteres på bakgrunn av den omfattende litteraturen på feltet.

Bidragsytere

Øyvind Ihlen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo
1 - 1 av 1