Cristin-resultat-ID: 874747
Sist endret: 18. oktober 2016, 11:18
NVI-rapporteringsår: 2011
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2011

Becoming the ears, eyes, voice and hands of someone else : : educating generalist interpreters in a three-year programme

Bidragsytere:
  • Sonja Erlenkamp
  • Sigrid Slettebakk Berge
  • Trine Grande
  • Odd Morten Mjøen
  • Eli Raanes og
  • Guri Amundsen

Bok

Signed language interpreting
ISBN:
  • 978-1-905763-33-7

Utgiver

St. Jerome Publishing
NVI-nivå 1

Serie

The Sign Language Translator and Interpreter
ISSN 1750-3981
e-ISSN 1757-0425
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2011
Volum: 1/2011
Hefte: 1
Sider: 12 - 36
ISBN:
  • 978-1-905763-33-7

Importkilder

Bibsys-ID: 12048157x

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Lingvistikk
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Becoming the ears, eyes, voice and hands of someone else : : educating generalist interpreters in a three-year programme

Sammendrag

The paper provides a brief introduction to various aspects of the educational model used in the interpreter education programme in Trondheim, Norway. The choice and development of the model is based on the need to integrate several different forms of communication used by three groups – deaf, deafened, and deafblind people – in a three-year bachelor programme. In answer to this challenge, the educational team chose to combine and further develop a socio-cultural model of language and communication with cognitive linguistic theories. The advantage of this model is that the basic understanding of communication and the analytic strategies used in the model are independent of the particular communication form and can thus be used as tools for the interpreter student’s training for all of the communication forms they need to acquire. Furthermore, the approach to each communication form needs to be consistent with the programme’s perspective on the interpreter’s role and function in the profession. Thus the programme has been designed as a holistic approach, where the various aspects of interpreting between different communication forms are understood through the same socio-cultural communication model. In this paper, the key concepts of this educational model will be presented and the advantages and challenges will be discussed.

Bidragsytere

Sonja Erlenkamp

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk og litteratur ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Sigrid Slettebakk Berge

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk og litteratur ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Trine Grande

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Odd Morten Mjøen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Eli Raanes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk og litteratur ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Signed language interpreting.

Leeson, Lorraine; Wurm, Svenja; Vermeerbergen, Myriam. 2011, St. Jerome Publishing. Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1