Cristin-resultat-ID: 908569
Sist endret: 20. januar 2015, 14:14
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2012

Demokratisk medborgerskap i skolen

Bidragsytere:
  • Kjell Lars Berge og
  • Janicke Heldal Stray

Utgiver/serie

Utgiver

Fagbokforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2012
Antall sider: 256
ISBN: 978-82-450-1272-9

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Demokratisk medborgerskap i skolen

Sammendrag

Sammenhengen mellom demokrati og unges læring er en aktuell utfordring som blant annet blir satt på dagsordenen i Ungdommens maktutredning. Denne boken er et tverrfaglig bidrag i denne diskusjonen. I boken belyses forholdet mellom demokrati, skole og ungdom av forskere fra en rekke relevante forskningsfelt. Fellesnevneren for alle bidragene er at de diskuterer hvordan skolen kan styrkes som en arena for demokratisk læring gjennom skolefagene.

Bidragsytere

Kjell Lars Berge

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Nordisk språk ved Universitetet i Oslo
  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for kultur- og språkvitenskap ved Universitetet i Stavanger

Janicke Heldal

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Janicke Heldal Stray
  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
1 - 2 av 2

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Demokratilæring i praksis.

Wittek, Anne Line. 2012, Fagbokforlaget. USNVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Demokrati i det flerkulturelle klasserommet.

Westrheim, Kariane . 2012, Fagbokforlaget. UIBVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Flerkulturalitet som en demokratisk ressurs: teoretiske perspektiver og praktiske implikasjoner.

Biseth, Heidi. 2012, Fagbokforlaget. USNVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Elevsamtalen: demokratisk dialog i praksis?

Breilid, Nils; Lassen, Liv Margarete. 2012, Fagbokforlaget. UIOVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »