Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
933751
Sist endret:
21. januar 2015, 15:07
NVI-rapporteringsår:
2012
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2012
Lærerutdannere i forsknings- og utviklingsarbeid i skolen: deres opplevelse av arbeidets betydning for rollen i lærerutdanningen
May Britt Postholm
og
Janne Madsen
Tidsskrift
Tidsskrift
Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052
e-ISSN 1504-2987
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2012
Volum: 96
Hefte: 4
Sider: 269 - 281
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Lærerutdannere i forsknings- og utviklingsarbeid i skolen: deres opplevelse av arbeidets betydning for rollen i lærerutdanningen
Sammendrag
Denne artikkelen baserer seg på en studie av opplevelser knyttet til et toårig FoU-arbeid gjennomført i grunnskolen. Det er tre lærerutdannere sine opplevelser som løftes frem i teksten. På bakgrunn av innsamlet materiale og analyse av dette, fokuserer vi i artikkelen på opplevelser knyttet til målsettinger og ønsket utbytte for et FoU-arbeid. Videre presenteres lærerutdannernes opplevelser av et konkret FoU-arbeid, og opplevde betingelser for dette. I en avsluttende refleksjon går vi inn på nasjonale myndigheters krav til forskningsbasert undervisning, og peker på utviklingsmuligheter i lærerutdanningen og lærerutdanneres muligheter til å kunne imøtekomme dette kravet.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
May Britt Postholm
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Janne Madsen
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge
1
-
2
av
2
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Skolebaserte fellesskap for læring og forskning
Tony Burner + 5 deltakere
Universitetet i Sørøst-Norge
13 resultater
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1