Cristin-resultat-ID: 949027
Sist endret: 5. februar 2021, 08:52
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2012

Formal and Informal Collaborative Learning in 3D Virtual Campuses

Bidragsytere:
  • Mikhail Fominykh
  • Ekaterina Prasolova-Førland og
  • Peter Leong

Bok

6th International Conference on Collaboration Technologies (CollabTech)
ISBN:
  • 978-4-915256-86-8

Utgiver

Information Processing Society of Japan
NVI-nivå 0

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2012
Sider: 64 - 69
ISBN:
  • 978-4-915256-86-8

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Formal and Informal Collaborative Learning in 3D Virtual Campuses

Sammendrag

In this paper, we focus on collaborative learning in 3D virtual campuses, i.e. virtual worlds representing real educational institutions that use the metaphor of a university and provide users with a range of different tools for learning. Analyzing the results of a study conducted across two virtual campuses in Second Life, we discuss how formal and informal learning can be supported in such virtual worlds and how they should be designed to improve student experience. As a result, we provide implications for conducting both formal and informal educational activities in 3D virtual campuses.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Mikhail Fominykh

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Ekaterina Prasolova Førland

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Ekaterina Prasolova-Førland
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved SU fakultetsadministrasjon ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Peter Leong

  • Tilknyttet:
    Forfatter
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

6th International Conference on Collaboration Technologies (CollabTech).

Ogata, Hiroaki. 2012, Information Processing Society of Japan. Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1