Cristin-resultat-ID: 94974
Sist endret: 21. oktober 2013, 12:14
Resultat
Populærvitenskapelig foredrag
2001

Everyday life segregation in integrating institutions - primary school

Bidragsytere:
  • Borgunn Ytterhus

Presentasjon

Navn på arrangementet: Bidrag på Norges Forskningsråds: Research seminar of subject/agency perspectives in welfare policy research
Sted: Voksenåsen, Oslo
Dato fra: 30. november 2001

Arrangør:

Arrangørnavn: [Mangler data]

Om resultatet

Populærvitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2001

Importkilder

Bibsys-ID: r02007834

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Everyday life segregation in integrating institutions - primary school

Sammendrag

The presetnation focuses on methodological issues in reseach with children, when the project focuses on childrens ( 7 - 11 years) own activities and child-child-relations. It is important to lookk at children as active participants, creating and created by the interaction between children and society.

Sammendrag

Bidraget diskuterer metodologiske utfordringer og muligheter i forskning med barn, når fokuset er barns egenaktivitet (7 - 11år) og barn-barn-samhandling. Betydningen av å betrakte barn som selvstendige aktører, som handler ut i fra sin egen rasjonalitet fremheves som sentralt.

Bidragsytere

Borgunn Ytterhus

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 1 av 1