Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
966547
Sist endret:
25. februar 2013, 14:53
NVI-rapporteringsår:
2012
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2012
Exploration of Norwegian Student Teachers' Relational Concerns During Internships
Jan Arvid Haugan
Torill Moen
og
Ragnheidur Karlsdottir
Tidsskrift
Tidsskrift
US-China Education Review. B
ISSN 2161-6248
NVI-nivå 0
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2012
Hefte: 10
Sider: 837 - 848
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Exploration of Norwegian Student Teachers' Relational Concerns During Internships
Sammendrag
This study builds on and contributes to research on student teachers’ relational concerns in teacher education, as four Grade 3 Norwegian student teachers were followed during their internship for two periods of two weeks each. The article presents and discusses data from interviews and student teachers’ logs, while the aim of the study is to investigate the underlying motives for the student teachers’ relational concerns. The analysis indicates that the student teachers’ motives for their interpersonal relations with pupils are more sophisticated than what has been found with other research and are driven by personal and perceived pupil needs.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Jan Arvid Haugan
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Torill Moen
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Ragnheidur Karlsdottir
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
3
av
3