Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-person-ID:
22145
Person
Monica Anne Dalen
Emeritus
ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Spesialpedagogikk
Emneord
Barnevern • Utenlandsadoption • Pedagogisk-psykologisk rådgivning
Kontaktinformasjon
Kontaktinformasjon
www.uv.uio.no/kompetansekatalog...
Resultater
Resultater
Special needs of internationally adopted adolescents in 4 European receiving countries: Relation to mothers’ adoption satisfaction.
Miller, Laurie C.; Canzi, Elena; Ranieri, Sonia; Ferrari, Laura; Román, Maite; Cáceres, Isabel; Theie, Steinar; de Montclos, Marie-Odile Pérouse; Rygvold, Anne-Lise; Dalen, Monica mfl.. 2022, Children and Youth Services Review. TU, UdS, UIO, UCDSC, IFSIVO
Vitenskapelig artikkel
Den dårligste løsningen.
Dalen, Monica; Nilsen, Sven; Tangen, Reidun Synnøve. 2018, Klassekampen. UIO
Leserinnlegg
Mother-Child Interactions in Families With Internationally Adopted Children and Families With Biological Children at Age 2: Similarities and Differences .
Dalen, Monica; Nordahl Berg, Kristin; Vonheim, Kristin; Janson, Harald; Nærde, Ane. 2020, Adoption Quarterly. UIO, NUBU
Vitenskapelig artikkel
Academic performance and school adjustment of internationally adopted children in Norway.
Dalen, Monica; Theie, Steinar. 2020, Routledge. UIO
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
School adjustment of internationally adopted children in primary school: A mother and teacher approach.
Dalen, Monica; Theie, Steinar; Rygvold, Anne-Lise. 2020, Children and Youth Services Review. UIO
Vitenskapelig artikkel
1
-
5
av
130
|
Neste
|
Siste »
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Internasjonalt adopterte barns sosiale utvikling. I prosjektet er 119 adopterte barn fulgt opp fra de kom til Norge og frem til fylte 4 år.Prosjektet ble formelt avsluttet i 2013, men har fått tillatelse til å følge barna ut 3.klasse.I oppfølgingsprosjektet rettes det et spesielt søkelys mot følgende områder: språklig og skolefaglig kompetanse, omfang av lærevansker og behov for spesialundervisning.
Monica Anne Dalen + 3 deltakere
Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1