Cristin-person-ID: 55190
Person

Trond Lekang

  • Stilling:
    Dosent
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
  • Stilling:
    1532 dosent
    ved Lærerutdanning og pedagogikk campus Alta ved UiT Norges arktiske universitet
  • Stilling:
    Dosent
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Emneord

Organisasjonslæring • IKT og læring • Pedagogikk - Utdanning • Veiledning • Skoleforskning

Bakgrunn Bakgrunn

Tittel

Trond Lekang

Sammendrag

Utdannet allmennlærer fra 1989. Arbeidet i grunnskolen 1990-2007. Ansatt ved lærerutdanningen fra 2002 med ansvar for praksisrelaterte og IKT-oppgaver. Prosjektleder for IKT-prosjekt og prosjekt for nyutdannede lærere. Ansatt ved PHS som høgskolelektor/universitetslektor fra 2007. Opprykk til førstelektor i 2011 og dosent i 2016

Tittel

Trond Lekang

Resultater Resultater

Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen. Delrapport 2. Kapittel 9 Gruppecoaching i profesjonsutvikling for skoleledere (s.82-105).

Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo; Myhr, Lars Arild; Slettbakk, Åse; Rotvold, Lars Aage; Lekang, Trond. 2023, HINN, UIT, OSLOMETRapport

Oppsummering og avslutning.

Lekang, Trond. 2023, Universitetsforlaget. NORDVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Kompetanse for profesjonalitet og skoleutvikling.

Nilsen, Nils Ole; Forsbakk, Bente; Lekang, Trond. 2023, Universitetsforlaget. NORD, NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Teamlederens rolle og kompetansebehov i skolen.

Kristensen, Atle; Lekang, Trond. 2023, Universitetsforlaget. NORDVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 40 | Neste | Siste »