Cristin-prosjekt-ID: 2605122
Sist endret: 10. januar 2024, 23:17

Cristin-prosjekt-ID: 2605122
Sist endret: 10. januar 2024, 23:17
Prosjekt

Artificial Intelligence, Assessment, and Professional Digital Competence in Language Education

prosjektleder

Fredrik Mørk Røkenes
ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Datateknologi • Samfunnsvitenskap • Pedagogiske fag • Allmennpedagogikk • Fagdidaktikk • Engelsk språk • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Emneord

Profesjonsfaglig digital kompetanse • Høyere utdanning • utdanningsvitenskap • Lærerutdanning • Skoleforskning • Kunstig intelligens • Vurdering for læring • Grunnskolelærerutdanning

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Kontaktinformasjon

Telefon
73598148
Sted
Fredrik Mørk Røkenes

Tidsramme

Aktivt
Start: 14. august 2023 Slutt: 13. august 2026

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Artificial Intelligence, Assessment, and Professional Digital Competence in Language Education

Vitenskapelig sammendrag

Emerging artifical intelligence (AI) technologies such as ChatGPT chatbot, Grammarly virtual writing assistant, Hivemind writing tool and so on have disrupted assessment practices in teacher education and the school, thus putting pressure on teachers' professional digital competence. In this project, we examine how and to what extent AI-enhanced digital learning resources impact on teaching, learning, and assessment practices in language education, with a focus on English and foreign languages, as well as the correlation to teachers' PDC. The purpose of the project is to develop new knowledge about the relationship between AI, assessment, and teachers' PDC in teacher education and the school.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Fredrik Mørk Røkenes

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Han Han

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2