Cristin-prosjekt-ID: 528056
Sist endret: 10. desember 2016, 17:42

Cristin-prosjekt-ID: 528056
Sist endret: 10. desember 2016, 17:42
Prosjekt

Intercultural kindergarten mathematics: Building kindergarten mathematical competency through engagement with immigrant families

prosjektleder

Troels Lange
ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Høgskulen på Vestlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Fagdidaktikk

Emneord

Innvandrere • Flerkulturalitet interkulturell kompetanse flerspråklighet • Foreldresamarbeid

Kategorier

Prosjektkategori

  • Doktorgradsprosjekt
  • Grunnforskning

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. mai 2017 Slutt: 30. april 2021

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Intercultural kindergarten mathematics: Building kindergarten mathematical competency through engagement with immigrant families

Vitenskapelig sammendrag

The project is designed to develop the competence of kindergarten teachers in Fjell Municipality and teacher educators at Bergen University College (BUC) in regard to developing kindergarten children´s curiosity about mathematics through intercultural communication with immigrant families. In order to do this, the project will involve immigrant parents and kindergarten teachers documenting and sharing their understandings about mathematics. A professional development programme will be developed from these findings and refined over the two years it will run. This PD will be evaluated in regard to the teachers´ designing and implementing culturally-responsive mathematics by analysing the documentation that the teachers make around children´s engagement. Interviews with teachers during the process of designing and implementing learning opportunities to support children´s mathematical curiosity will also be analysed to identify what supports and hinders teachers making changes to their practices. The comprehensive analysis of this project will strengthen the kindergarten teachers´ competence in this area and strengthen research capacity of BUC teacher educators many of whom are early career researchers. The international advisory board and collaborators for this project will contribute to the mentoring of these early career researchers through providing of advice and possibilities for co-authored papers.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Troels Lange

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Trude Fosse

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen på Vestlandet
Aktiv cristin-person

Suela Kacerja

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen på Vestlandet
Aktiv cristin-person

Elena Severina

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Magni Elen Hope Lossius

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Teacher educators´ Views of young children’s mathematics: The impact of different roles.

Hauge, Inge Olav; Kacerja, Suela; Lange, Troels; Lie, Johan; Meaney, Tamsin Jillian; Severina, Elena. 2016, Mathematics Education Perspective on Early Mathematics Learning between the Poles of Instruction and Construction 3. HVL, UIBVitenskapelig foredrag
1 - 1 av 1