Cristin-prosjekt-ID: 569918
Sist endret: 10. november 2023, 10:48

Cristin-prosjekt-ID: 569918
Sist endret: 10. november 2023, 10:48
Prosjekt

COMPLETE Gode psykososiale miljøer bedrer gjennomføring i videregående skole

prosjektleder

Torill Marie Bogsnes Larsen
ved Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL) ved Universitetet i Bergen

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Bergen

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Helsefag • Psykologi

Emneord

Effektevaluering • Randomiserte kontrollerte studier • positiv ungdomsutvikling • Implementering • Helsefremmende arbeid • Intervensjonsforskning

HRCS-helsekategori

  • Mental helse

HRCS-forskningsaktivitet

  • 3 Sykdomsforebyggende og helsefremmende tiltak, og fremme av velvære
  • 2.3 Psykologiske, sosiale og økonomiske faktorer

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Tidsramme

Avsluttet
Start: 21. desember 2017 Slutt: 31. desember 2019

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

COMPLETE Gode psykososiale miljøer bedrer gjennomføring i videregående skole

prosjektdeltakere

prosjektleder

Torill Marie Bogsnes Larsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL) ved Universitetet i Bergen

Helga Bjørnøy Urke

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL) ved Universitetet i Bergen

Ragnhild Holmen Waldahl

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Velferd, arbeid og oppvekst ved Nordlandsforskning

Bjørn Brastad

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Oxford Research

Marte Tobro

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Oxford Research
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Preventing Loneliness and Reducing Dropout: Results from the COMPLETE Intervention Study in Upper Secondary Schools in Norway.

Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Kristensen, Sara Madeleine. 2023, International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). UIBVitenskapelig artikkel

The positive feedback loop between academic self-efficacy, academic initiative, and Grade Point Average: a parallel process latent growth curve model.

Kristensen, Sara Madeleine; Danielsen, Anne G; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Aanes, Mette. 2023, Educational Psychology. BI, UIBVitenskapelig artikkel

Sports participation, body appreciation and life satisfaction in Norwegian adolescents: A moderated mediation analysis.

Riddervold, Sofie; Haug, Ellen Merethe Melingen; Kristensen, Sara Madeleine. 2023, Scandinavian Journal of Public Health. NLA, UIBVitenskapelig artikkel

Academic Stress, Academic Self-efficacy, and Psychological Distress: A Moderated Mediation of Within-person Effects.

Kristensen, Sara Madeleine; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Urke, Helga Bjørnøy; Danielsen, Anne G. 2023, Journal of Youth and Adolescence. UIBVitenskapelig artikkel

Hello Darkness, My Old Friend: Moderating a Random Intercept Cross-lagged Panel Model of Loneliness and Symptoms of Anxiety and Depression.

Kristensen, Sara Madeleine; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Danielsen, Anne G. 2022, Research on Child and Adolescent Psychopathology. UIBVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 18 | Neste | Siste »