Cristin-prosjekt-ID: 570833
Sist endret: 25. desember 2023, 18:04

Cristin-prosjekt-ID: 570833
Sist endret: 25. desember 2023, 18:04
Prosjekt

Læringsprosesser og læringsmiljø blant ergoterapistudenter

prosjektleder

Tore Bonsaksen
ved Fakultet for helsevitenskap ved OsloMet - storbyuniversitetet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • OsloMet - storbyuniversitetet

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2018 Slutt: 31. desember 2022

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Læringsprosesser og læringsmiljø blant ergoterapistudenter

Vitenskapelig sammendrag

Prosjektet vil undersøke læringsprosesser og læringsmiljø blant ergoterapistudenter i et komparativt og longitudinelt perspektiv. Det betyr at vi vil 1) sammenlikne disse faktorene mellom studenter ved ulike utdanningssteder, 2) undersøke sammenhengene mellom dem, 3) undersøke i hvilken grad de utvikler seg over tid, og 4) undersøke hvilken innvirkning de har på studentenes karakterer gjennom studiet.

Kunnskapen fra prosjektet gi lærere og utdanningsmiljøet generelt mer kunnskap om studenters læringsprosesser, deres oppfatninger om læringsmiljøet, og om hvordan disse faktorene samspiller og innvirker på hvordan studentene presterer på studiet.

Metode

Longitudinell kohortstudie av studentkullet som startet studiet høsten 2017. Disse studentene vil kartlegges med tanke på læringsprosesser og læringsmiljø en gang årlig gjennom studietiden. Selvrapporterte data er sosiodemografiske variabler samt norske versjoner av spørreskjemaene Approaches and Study Skills Inventory for Students (ASSIST) og Course Experience Questionnaire (CEQ). Eksamenskarakterer vil samles via lærestedenes registre.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Tore Bonsaksen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Fakultet for helsevitenskap ved OsloMet - storbyuniversitetet

Anne Helen Jacobsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen på Vestlandet

Eline Fjærestad Dalseth

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen på Vestlandet

Even Elias Edvardsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved UiT Norges arktiske universitet
Aktiv cristin-person

Hilde Thygesen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 5 av 15 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Approaches to studying: Changes during a three-year undergraduate study program.

Mørk, Gry; Gramstad, Astrid; Åsli, Lene Angel; Stigen, Linda; Johnson, Susanne Grødem; Magne, Trine A; Carstensen, Tove; Småstuen, Milada Cvancarova; Bonsaksen, Tore. 2023, 27th ENOTHE Annual Meeting. HINN, VID, UIT, NTNU, UIO, HVLVitenskapelig foredrag

Stable and unstable associations between learning environment factors and study approaches .

Mørk, Gry; Stigen, Linda; Gramstad, Astrid; Magne, Trine A; Carstensen, Tove; Bonsaksen, Tore. 2023, 27th ENOTHE Annual Meeting. HINN, VID, UIT, NTNUVitenskapelig foredrag

Intrinsic relationships between learning conceptions, preferences for teaching and study approaches.

Bonsaksen, Tore; Breen-Franklin, Adele. 2023, 27th ENOTHE annual meeting. HINN, VIDVitenskapelig foredrag

Learning environment, study approaches and student performance: repeated cross-sectional analyses of associations.

Bonsaksen, Tore; Gramstad, Astrid; Stigen, Linda; Magne, Trine A; Carstensen, Tove; Mygland, Jenny Solveig; Johnson, Susanne Grødem; Mørk, Gry. 2023, 27th ENOTHE annual meeting. VID, HINN, UIT, NTNU, HVLVitenskapelig foredrag

Study, self-efficacy, and mental health changes in students during COVID-19.

DaLomba, Elaina; Bonsaksen, Tore; Mary Jan, Greer. 2023, 27th ENOTHE annual meeting. HINN, VIDVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 61 | Neste | Siste »