Cristin-resultat-ID: 1173112
Sist endret: 21. januar 2015, 15:28
NVI-rapporteringsår: 2014
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2014

"Det var på en måte en dans som fortalte en historie, og som viste følelsene deres".Ungdomsskoleelever skriver anmeldelser av forestillingen SPACE ME

Bidragsytere:
  • Tone Pernille Østern

Bok

Sanselig didaktisk design. SPACE ME
ISBN:
  • 978-82-321-0308-9

Utgiver

Fagbokforlaget
NVI-nivå 1

Serie

NTNU skole- og utdanningsforskning

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2014
Hefte: Publikasjon nr 6 (vitenskapeplig antologi)
Sider: 153 - 180
ISBN:
  • 978-82-321-0308-9

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig humanistisk forskning
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

"Det var på en måte en dans som fortalte en historie, og som viste følelsene deres".Ungdomsskoleelever skriver anmeldelser av forestillingen SPACE ME

Sammendrag

I denne delstudien gjør jeg en analyse av de anmeldelser som 49 ungdomsskoleelever skrev i norsktimen etter sitt besøk på forestillingen SPACE ME . Forestillingen inngikk som et ledd i det større FoU-prosjekt med samme navn, der formålet var å utvikle og undersøke sanselig didaktiske design for undersøkende læring i møte mellom kunstfag og naturfag. Jeg er spesielt interessert i det faktum at elevene fikk en oppgave av sin norsklærer, en oppgave som ga dem mulighet til å bearbeide og uttrykke sine inntrykk fra forestillingen. Å analysere elevtekstene gir kunnskap om hvordan forestillingen SPACE ME kommuniserte med disse 49 elevene på 8. trinn når de bearbeidet den gjennom anmeldelse som etterarbeid. Dette kan være av interesse for andre danse- og scenekunstnere, kunstpedagoger, lærere som tar imot gjestende forestillinger på sin skole og arrangører som Den kulturelle skolesekken (DKS). Analysen av anmeldelsene blir relatert til styringsdokumenter og forskning på dans og DKS.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Tone Pernille Østern

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Sanselig didaktisk design. SPACE ME.

Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex. 2014, Fagbokforlaget. NTNUVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1