Sammendrag
I denne delstudien gjør jeg en analyse av de anmeldelser som 49 ungdomsskoleelever skrev i norsktimen etter sitt besøk på forestillingen SPACE ME . Forestillingen inngikk som et ledd i det større FoU-prosjekt med samme navn, der formålet var å utvikle og undersøke sanselig didaktiske design for undersøkende læring i møte mellom kunstfag og naturfag. Jeg er spesielt interessert i det faktum at elevene fikk en oppgave av sin norsklærer, en oppgave som ga dem mulighet til å bearbeide og uttrykke sine inntrykk fra forestillingen. Å analysere elevtekstene gir kunnskap om hvordan forestillingen SPACE ME kommuniserte med disse 49 elevene på 8. trinn når de bearbeidet den gjennom anmeldelse som etterarbeid. Dette kan være av interesse for andre danse- og scenekunstnere, kunstpedagoger, lærere som tar imot gjestende forestillinger på sin skole og arrangører som Den kulturelle skolesekken (DKS). Analysen av anmeldelsene blir relatert til styringsdokumenter og forskning på dans og DKS.
Vis fullstendig beskrivelse