Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1185193
Sist endret:
22. oktober 2015, 13:05
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2014
Barnehagedidaktikk. En dynamisk og flerfaglig tilnærming
Stig Broström
Tove Lafton
og
Mari Ann Letnes
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Fagbokforlaget
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2014
Antall sider: 270
ISBN: 9788232101818
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 9788232101818
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Tittel
Barnehagedidaktikk. En dynamisk og flerfaglig tilnærming
Sammendrag
I det barnehagefaglige landskapet står barnehagelæreren overfor en rekke faglige og praktiske utfordringer. Situasjonen krever at man har en dynamisk og mangfoldig tilnærming til didaktisk tenkning. Forfatterne viser hvordan man kan planlegge virksomheten ut fra en flerfaglig tilnærming. Både allmenndidaktiske og fagdidaktiske perspektiver på barnehagens pedagogikk og innhold løftes frem. Bidragene er basert på nyere pedagogisk forskning og tidsaktuelle barnehagepraksiser. Det doble perspektivet sikrer et samspill mellom forskningsbasert kunnskap og praktiske erfaringer. I boken utdypes sentrale didaktiske begrep som overveiende plasserer seg i en danningsteoretisk tradisjon. Boken er tilpasset barnehagelærerutdanningens ulike kunnskapsområder. Den retter seg mot forskere innen barnehage og didaktikk, lærerutdannere og barnehagelærere som skal lede flerfaglig pedagogisk arbeid i barnehagen.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Stig Broström
Redaktør
ved Aarhus Universitet
Tove Lafton
Redaktør
ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Mari-Ann Letnes
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Mari Ann Letnes
Redaktør
ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
1
-
3
av
3
Kapitler/Artikler
Kapitler/Artikler
Introduksjon.
Lafton, Tove; Letnes, Mari Ann. 2014, Fagbokforlaget. DMMH, OSLOMET
Innledning
Når nettbrett dokumenterer barnehagens innhold.
Lafton, Tove. 2014, Fagbokforlaget. OSLOMET
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Danning i eigne og andres rom. Religion, danning og didaktikk i den fleirkulturelle barnehagen.
Brekke, Øystein. 2014, Fagbokforlaget. OSLOMET
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Utforskende naturfag i barnehagen.
Holter, Kari; Langholm, Guri. 2014, Fagbokforlaget. OSLOMET
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Matematikk med barn i alderen 0-3 år.
Thiel, Oliver; Nakken , Anne Hjønnevåg. 2014, Fagbokforlaget. DMMH
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1
-
5
av
9
|
Neste
|
Siste »