Cristin-resultat-ID: 1463126
Sist endret: 5. oktober 2021, 12:06
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2017

Læringsteknologi og endring av undervisningspraksis gjennom situert læring i et praksisfellesskap

Bidragsytere:
  • Nina Tvenge
  • Terje Fykse
  • Bjarte Pollen
  • Anne-Lena Kampen
  • Mathias Christian Mathiesen
  • Halgeir Leiknes
  • mfl.

Presentasjon

Navn på arrangementet: MNT-konferansen 2017
Sted: Oslo
Dato fra: 30. mars 2017
Dato til: 31. mars 2017

Arrangør:

Arrangørnavn: MNT

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2017

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Læringsteknologi og endring av undervisningspraksis gjennom situert læring i et praksisfellesskap

Sammendrag

Artikkelen presenterer resultatet fra et nasjonalt prosjekt over to og et halvt år. Hovedfokuset i prosjektet var utvikling og bruk av video som del av undervisningen i grunnleggende elektrofag for ingeniører. Lærerene jobbet tett i et praksisfellesskap på tvers av institusjoner og geografi. Gjennom praksisnær forskning basert på aksjonsforskningsprinsippet har lærerene endret egen undervisningspraksis og metakognisjon om egen undervisningspraksis.

Bidragsytere

Nina Tvenge

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for vareproduksjon og byggteknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Terje Fykse

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Sjøkrigsskolen (SKSK) ved Forsvarets høgskole

Bjarte Pollen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for datateknologi, elektroteknologi og realfag ved Høgskulen på Vestlandet

Anne-Lena Kampen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for datateknologi, elektroteknologi og realfag ved Høgskulen på Vestlandet

Mathias Christian Mathiesen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for datateknologi, elektroteknologi og realfag ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 5 av 10 | Neste | Siste »