Cristin-resultat-ID: 1503679
Sist endret: 3. februar 2023, 14:46
NVI-rapporteringsår: 2017
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2017

Real-Time Hybrid Model Testing of Moored Floating Structures Using Nonlinear Finite Element Simulations

Bidragsytere:
  • Stefan Arenfeldt Vilsen
  • Thomas Michel Sauder og
  • Asgeir Johan Sørensen

Bok

Dynamics of Coupled Structures, Volume 4 - Proceedings of the 35th IMAC, A Conference and Exposition on Structural Dynamics 2017
ISBN:
  • 978-3-319-54930-9

Utgiver

Springer
NVI-nivå 1

Serie

Conference Proceedings of the Society for Experimental Mechanics Series
ISSN 2191-5644
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2017
Volum: 2017
Hefte: 4
Sider: 79 - 92
ISBN:
  • 978-3-319-54930-9
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85048154157

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Konstruksjonsfag
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Real-Time Hybrid Model Testing of Moored Floating Structures Using Nonlinear Finite Element Simulations

Sammendrag

The paper proposes an application of real-time hybrid model testing (abbreviated ReaTHM testing) for the study of moored offshore structures. The structure under study is a moored axisymmetric floater with various bilge configurations, whose hydrodynamic properties are of interest. The system is partitioned into a physical substructure, consisting of a scaled model of the floater, and a numerical substructure, consisting of 12 mooring lines. All mooring lines are described by a nonlinear finite element model, to capture important phenomena such as geometric stiffness and drag-induced damping. The paper describes the substructuring strategy, the architecture of the test setup, and provides details regarding its components, namely the sensors, kinematic observer, predictor, numerical model, control/allocation system, and actuators. Results from qualification tests in calm water are presented, the main sources of time delays (which are compensated for) are identified, and the presence of jitter induced by Newton-Raphson iterations is discussed.

Bidragsytere

Stefan Arenfeldt Vilsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for marin teknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Havbruk ved SINTEF Ocean

Thomas Michel Sauder

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for marin teknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Skip og havkonstruksjoner ved SINTEF Ocean
Aktiv cristin-person

Asgeir Johan Sørensen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for marin teknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Dynamics of Coupled Structures, Volume 4 - Proceedings of the 35th IMAC, A Conference and Exposition on Structural Dynamics 2017.

Allen, M; Mayes, R; Rixen, Daniel J.. 2017, Springer. Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1