Cristin-resultat-ID: 1593440
Sist endret: 28. mars 2019, 15:42
NVI-rapporteringsår: 2018
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2018

Bela-based augmented acoustic guitars for sonic microinteraction

Bidragsytere:
  • Victor Evaristo Gonzalez Sanchez
  • Charles Patrick Martin
  • Agata Zelechowska
  • Kari Anne Vadstensvik Bjerkestrand
  • Victoria Kristine Å Johnson og
  • Alexander Refsum Jensenius

Bok

Proceedings of the International Conference On New Interfaces For Musical Expression

Utgiver

Virginia Tech

Serie

Proceedings of the International Conference on New Interfaces for Musical Expression
ISSN 2220-4792
e-ISSN 2220-4806
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2018
Hefte: 2018
Sider: 324 - 327
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Musikkvitenskap
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Bela-based augmented acoustic guitars for sonic microinteraction

Sammendrag

This article describes the design and construction of a collection of digitally-controlled augmented acoustic guitars, and the use of these guitars in the installation \textit\{Sverm-Resonans\}. The installation was built around the idea of exploring `inverse’ sonic microinteraction, that is, controlling sounds by the micromotion observed when attempting to stand still. It consisted of six acoustic guitars, each equipped with a Bela embedded computer for sound processing (in Pure Data), an infrared distance sensor to detect the presence of users, and an actuator attached to the guitar body to produce sound. With an attached battery pack, the result was a set of completely autonomous instruments that were easy to hang in a gallery space. The installation encouraged explorations on the boundary between the tactile and the kinesthetic, the body and the mind, and between motion and sound. The use of guitars, albeit with an untraditional `performance’ technique, made the experience both familiar and unfamiliar at the same time. Many users reported heightened sensations of stillness, sound, and vibration, and that the `inverse’ control of the instrument was both challenging and pleasant.

Bidragsytere

Victor Evaristo Gonzalez Sanchez

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for musikkvitenskap ved Universitetet i Oslo

Charles Martin

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Charles Patrick Martin
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsgruppe for robotikk og intelligente systemer ved Universitetet i Oslo

Agata Zelechowska

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for musikkvitenskap ved Universitetet i Oslo

Kari Anne Vadstensvik Bjerkestrand

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Andre institusjoner

Victoria Christine Årang Johnson

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Victoria Kristine Å Johnson
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Barratt Due musikkinstitutt
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Proceedings of the International Conference On New Interfaces For Musical Expression.

Dahl, Luke; Bowman, Doug; Martin, Tom. 2018, Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1