Cristin-resultat-ID: 1808695
Sist endret: 21. september 2020, 11:02
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020

Creating Space for Dynamic Language Use: Cultivating Literacy Development through Translanguaging Pedagogy in EAL Classrooms

Bidragsytere:
  • Georgios Neokleous
  • Koeun Park og
  • Anna Krulatz

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2020
Sider: 596 - 614
ISBN:
  • 9781799827221

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Creating Space for Dynamic Language Use: Cultivating Literacy Development through Translanguaging Pedagogy in EAL Classrooms

Sammendrag

With English as an Additional Language (EAL) classrooms increasingly becoming culturally and linguistically diverse, the use of the students' home language(s) (HLs) can equip emergent bilinguals/multilinguals with the essential accoutrements that optimize their learning experience. To meet the realities and demands of contemporary classrooms, current research encourages teachers to make use of the students' entire linguistic repertoires and create space for a fluid and dynamic oscillation between the HL(s) and the target language (TL), which has been labelled as translanguaging pedagogy. Despite the constraints imposed by today's education policies, translanguaging is believed to have the potential to enhance the teaching of these students. Through the description of activities, this chapter discusses how taking up translanguaging theory can contribute towards fostering meaningful and affirming ways of teaching and learning EAL literacy.

Bidragsytere

Georgios Neokleous

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Koeun Park

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of Utah

Anna M Krulatz

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Anna Krulatz
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Handbook of Research on Cultivating Literacy in Diverse and Multilingual Classrooms.

Neokleous, Georgios; Krulatz, Anna; Farrelly, Raichle. 2020, IGI Global. NTNU, UoCaBVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1