Cristin-resultat-ID: 1829810
Sist endret: 14. september 2020, 15:19
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020

Female Students’ Reflections for Inclusive Physical Learning Environments

Bidragsytere:
  • Helga Dis Isfold Sigurdardottir
  • Justyna Szynkiewicz
  • Robin Isfold Munkvold og
  • Line Kolås

Bok

EdMedia + Innovate Learning
ISBN:
  • 978-1-939797-50-6

Utgiver

Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2020
Sider: 860 - 873
ISBN:
  • 978-1-939797-50-6

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Female Students’ Reflections for Inclusive Physical Learning Environments

Sammendrag

The aim of the study is to explore the perspectives and preferences of women studying media technology/IT, concerning physical learning environments and their feeling of belonging and social inclusion. Through an action research study, a student network for women received funding to redesign and furnish an existing computer lab at a university. Their choices for what to invest in for the funding, as well as their reasoning for those, were coded and analyzed based on participant observations, formal and informal conversations, group interviews, field notes and written reflections. Since the study applies a practical action research approach and is, as such, an ongoing work in progress, the findings are far from conclusive. The women did, however, emphasize a variety of things in their redesign planning, ranging from board games for socializing reasons, to improvements in indoor climate. Three main categories emerged, ergonomics/physical comfort, entertainment, and atmosphere.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Helga Dis Isfold Sigurdardottir

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
Aktiv cristin-person

Justyna Szynkiewicz

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet

Robin Isfold Munkvold

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet

Line Kolås

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
1 - 4 av 4

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

EdMedia + Innovate Learning.

Bastiaens, Theo. 2020, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). OUNVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1