Cristin-resultat-ID: 1866723
Sist endret: 1. desember 2021, 08:53
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2021

Ny pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen

Bidragsytere:
  • Hein Berdinesen

Utgiver/serie

Utgiver

Dreyer Forlag A/S
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2021
Antall sider: 371
ISBN: 978-82-8265-555-2

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Ny pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Hein Berdinesen

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Innledning .

Berdinesen, Hein. 2021, Dreyer Forlag A/S. HVLInnledning

Folkehelse og livsmestring: koronapandemien som veiviser for tverrfaglighet og mestringsperspektiv i skolen.

Saus, Merete; Wara, Tatiana. 2021, Dreyer Forlag A/S. UITVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Lærerstudenters arbeid med planlegging av utforskende undervisning i skolen. Erfaringer med bruk av 5E modellen i alle fag.

Bjelland, Camilla; Haugsgjerd, Annette Johannessen. 2021, Dreyer Forlag A/S. HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Å øve på observasjon som kjernepraksis i lærerutdanningen, kvalitativ casestudie i antologien: Ny Pedagogisk praksis (red Berdinesen, H.).

Kulild, Marit; Bjelland, Camilla. 2021, Dreyer Forlag A/S. HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Stemme som unikt medium i pedagogisk handlingsrom. En fenomenologisk, performativt inspirert tilnærming til aksjonsforskning.

Wara, Tatiana; Rønnes, Kari Olene Oma. 2021, Dreyer Forlag A/S. UIT, HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 15 | Neste | Siste »