Cristin-resultat-ID: 1934414
Sist endret: 15. september 2021, 09:40
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2019

Children's use of mathematical language

Bidragsytere:
  • Beate Nergård

Bok

Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN:
  • 978-90-73346-75-8

Utgiver

European Society for Research in Mathematics Education
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2019
Sider: 2321 - 2328
ISBN:
  • 978-90-73346-75-8

Klassifisering

Emneord

Matematikk i barnehagen • Barnehager • Matematikk som spåk

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Children's use of mathematical language

Sammendrag

Sixteen assemblies in a Norwegian kindergarten have been studied to identify characteristics pointing to when and how 5-year-old children use mathematical language when expressing theirthoughts. When participating in an assembly the children are in a situated social context where communication is an important part of the context. The analysis shows that children use mathematical language when they compare, explain and argue. This paper links the way children use mathematical language in interaction with others through verbal language, body language and body movements.

Bidragsytere

Beate Nergård

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.

Jankvist, Uffe Thomas; Van den Heuvel-Panhuizen, Marja; Veldhuis, Michiel. 2019, European Society for Research in Mathematics Education. UU, HVA, AU, NORDVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1