Cristin-resultat-ID: 1967550
Sist endret: 31. januar 2023, 14:05
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2021

The Effects of a Structured Curriculum on Preschool Effectiveness: A Field Experiment

Bidragsytere:
  • Mari Rege
  • Ingunn Størksen
  • Ingeborg Caroline Foldøy Solli
  • Ariel Kalil
  • McClelland Megan M.
  • Dieuwer Ten Braak
  • mfl.

Tidsskrift

The Journal of human resources
ISSN 0022-166X
e-ISSN 1548-8004
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2021
Publisert online: 2021
Trykket: 2022
Open Access

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

The Effects of a Structured Curriculum on Preschool Effectiveness: A Field Experiment

Sammendrag

Abstract: This study tests an intervention that introduces a structured curriculum for five-year-olds into the universal preschool context of Norway, where the business as usual is an unstructured curriculum. We conduct a field experiment with 691 five-year-olds in 71 preschools and measure treatment impacts on children’s development in mathematics, language, and executive functioning. The nine-month intervention has effects on child development at post-intervention and the effects persist one year following the end of the treatment. The effects are mainly driven by the preschools identified as low-quality at baseline, indicating that a structured curriculum can reduce inequality in early childhood learning environments.

Bidragsytere

Mari Rege

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for samfunnsøkonomi og finans ved Universitetet i Stavanger
Aktiv cristin-person

Ingunn Størksen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger

Ingeborg Caroline Foldøy Solli

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for samfunnsøkonomi og finans ved Universitetet i Stavanger

Ariel Kalil

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of Chicago

McClelland Megan M.

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Oregon State University
1 - 5 av 12 | Neste | Siste »