Cristin-resultat-ID: 1980941
Sist endret: 14. januar 2022, 10:05
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Introducing critical literacy and multimodal perspectives into film pedagogies for the EAL classroom

Bidragsytere:
  • Anja Synnøve Bakken

Bok

Multimodality in English Language Learning
ISBN:
  • 9781003155300

Utgiver

Routledge
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Antall sider: 14
ISBN:
  • 9781003155300

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Fagdidaktikk • Humaniora

Emneord

Multimodalitet • Critical literacy

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Engelsk
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Introducing critical literacy and multimodal perspectives into film pedagogies for the EAL classroom

Sammendrag

Although films are frequently used in English language classrooms, the exact purposes they are meant to serve are not always clear. This chapter reports findings from a study investigating lower secondary English teachers’ discourses concerning their classroom film practices, which show that teachers often regard films as a source of information about historical and social conditions or as a means for compensating an insufficiency in pupils’ language skills, maturity or motivation. The chapter discusses the potential for using films to build critical literacy skills in the English language classroom, exemplifying this through a critical and multimodal reading of Taylor’s film The Help.

Bidragsytere

Anja Synnøve Bakken

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Multimodality in English Language Learning.

Diamantopoulou, Sophia; Ørevik, Sigrid Johanna Håheim. 2022, Routledge. UCL, UIBVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1