Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2031670
Sist endret:
30. januar 2023, 12:28
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022
Digitale ferdigheter i skolens grunnlagsdokumenter
Siri Wieberg Klausen
Bok
Bok
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen
ISBN:
9788215053974
Utgiver
Universitetsforlaget
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 32 - 56
ISBN:
9788215053974
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 9788215053974
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Norsk
Tittel
Digitale ferdigheter i skolens grunnlagsdokumenter
Tittel
Kapittel 2. Digitale ferdigheter i skolens grunnlagsdokumenter – Utviklingen fra 1990-tallet og frem til 2020
Sammendrag
Helt siden tidlig 1990-tall har norske læreplaner inneholdt utdanningspolitisk tankegods om digitalisering av norsk skole. Dette kapitlet redegjør for hvordan innholdet i de digitale ferdighetene har endret seg i norsk videregående opplæring fra tidlig 1990-tall og frem til implementeringen av fagfornyelsen i 2020. Dette gjøres gjennom en empirigjennomgang av 20 utdanningspolitiske dokumenter, slik som meldinger til Stortinget, NOU-er og læreplaner, som omhandler norsk skole og digitale ferdigheter for denne perioden.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Siri Wieberg Klausen
Forfatter
ved Institutt for samfunnsfag, religion og etikk ved Høgskolen i Innlandet
1
-
1
av
1
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk. 2022, Universitetsforlaget. NTNU
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1