Cristin-resultat-ID: 2031670
Sist endret: 30. januar 2023, 12:28
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Digitale ferdigheter i skolens grunnlagsdokumenter

Bidragsytere:
  • Siri Wieberg Klausen

Bok

Digital teknologi for læring og undervisning i skolen
ISBN:
  • 9788215053974

Utgiver

Universitetsforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 32 - 56
ISBN:
  • 9788215053974

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Digitale ferdigheter i skolens grunnlagsdokumenter

Tittel

Kapittel 2. Digitale ferdigheter i skolens grunnlagsdokumenter – Utviklingen fra 1990-tallet og frem til 2020

Sammendrag

Helt siden tidlig 1990-tall har norske læreplaner inneholdt utdanningspolitisk tankegods om digitalisering av norsk skole. Dette kapitlet redegjør for hvordan innholdet i de digitale ferdighetene har endret seg i norsk videregående opplæring fra tidlig 1990-tall og frem til implementeringen av fagfornyelsen i 2020. Dette gjøres gjennom en empirigjennomgang av 20 utdanningspolitiske dokumenter, slik som meldinger til Stortinget, NOU-er og læreplaner, som omhandler norsk skole og digitale ferdigheter for denne perioden.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Siri Wieberg Klausen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsfag, religion og etikk ved Høgskolen i Innlandet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.

Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk. 2022, Universitetsforlaget. NTNUVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1