Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2042454
Sist endret:
31. januar 2023, 15:01
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022
Analysing tensions faced by pre-service mathematics teachers engaging in digital fabrication.
Henrik Stigberg
Said Hadjerrouit
Odd Tore Kaufmann
og
Georgios Marentakis
Bok
Bok
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 45)
ISBN:
978-84-1302-178-2
Utgiver
Universidad de Alicante
Serie
Proceedings of the International Groups for the Psychology of Mathematics Education
ISSN 0771-100X
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Volum: 4
Hefte: Si – Z
Sider: 4-51 - 4-58
ISBN:
978-84-1302-178-2
Open Access
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-84-1302-178-2
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/3049325
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Analysing tensions faced by pre-service mathematics teachers engaging in digital fabrication.
Sammendrag
This article analyses tensions pre-service teachers faced during the last workshop of participation in a series of professional development workshops on digital fabrication for creating manipulatives for mathematics education. Using the concept of community of practice and the notion of tension as a theoretical framework and a qualitative research design including video recording with 5 pre-service teachers, we identified three tension categories: technological, pedagogical, and workshop design. The results indicate that tensions are often caused by conflictual decisions between the workshop designers’ and students’ objectives as well as difficulties in digital fabrication and its application in teaching mathematics.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Henrik Stigberg
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanninger og språk ved Høgskolen i Østfold
Said Hadjerrouit
Forfatter
ved Institutt for matematiske fag ved Universitetet i Agder
Odd Tore Kaufmann
Forfatter
ved Institutt for real-, praktisk-estetiske, samfunns- og religionsfag ved Høgskolen i Østfold
Georgios Marentakis
Forfatter
ved Institutt for informasjonsteknologi og kommunikasjon ved Høgskolen i Østfold
1
-
4
av
4
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
MERGA - Mathematics Education Research Group at Agder
Martin Carlsen + 47 deltakere
Institutt for matematiske fag ved Universitetet i Agder
906 resultater
Aktivt prosjekt
1
-
1
av
1
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 45).
Fernandez, C.; Llinares, S.; Gutierrez, A.; Planas, N.. 2022,
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1