Cristin-resultat-ID: 2042454
Sist endret: 31. januar 2023, 15:01
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Analysing tensions faced by pre-service mathematics teachers engaging in digital fabrication.

Bidragsytere:
  • Henrik Stigberg
  • Said Hadjerrouit
  • Odd Tore Kaufmann og
  • Georgios Marentakis

Bok

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 45)
ISBN:
  • 978-84-1302-178-2

Utgiver

Universidad de Alicante

Serie

Proceedings of the International Groups for the Psychology of Mathematics Education
ISSN 0771-100X
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Volum: 4
Hefte: Si – Z
Sider: 4-51 - 4-58
ISBN:
  • 978-84-1302-178-2
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Analysing tensions faced by pre-service mathematics teachers engaging in digital fabrication.

Sammendrag

This article analyses tensions pre-service teachers faced during the last workshop of participation in a series of professional development workshops on digital fabrication for creating manipulatives for mathematics education. Using the concept of community of practice and the notion of tension as a theoretical framework and a qualitative research design including video recording with 5 pre-service teachers, we identified three tension categories: technological, pedagogical, and workshop design. The results indicate that tensions are often caused by conflictual decisions between the workshop designers’ and students’ objectives as well as difficulties in digital fabrication and its application in teaching mathematics.

Bidragsytere

Henrik Stigberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanninger og språk ved Høgskolen i Østfold

Said Hadjerrouit

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for matematiske fag ved Universitetet i Agder

Odd Tore Kaufmann

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for real-, praktisk-estetiske, samfunns- og religionsfag ved Høgskolen i Østfold

Georgios Marentakis

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for informasjonsteknologi og kommunikasjon ved Høgskolen i Østfold
1 - 4 av 4

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 45).

Fernandez, C.; Llinares, S.; Gutierrez, A.; Planas, N.. 2022, Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1