Cristin-resultat-ID: 2049332
Sist endret: 16. november 2022, 11:58
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022

Kritisk tekstkompetanse i norskfaget Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar

Bidragsytere:
  • Aslaug Veum
  • Gunhild Kvåle
  • Anne Løvland og
  • Karianne Skovholt

Tidsskrift

Acta Didactica Norden (ADNO)
ISSN 2535-8219
e-ISSN 2535-8219
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Volum: 16
Hefte: 2
Sider: 1 - 21
Artikkelnummer: 10
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85140263940

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Humaniora

Emneord

Multimodalitet • Kritisk literacy

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Kritisk tekstkompetanse i norskfaget Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar

Tittel

Critical Literacy in the subject Norwegian: How students (13–14 years) read and evaluate multimodal commercial texts

Tittel

Kritisk tekstkompetanse i norskfaget: Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar

Bidragsytere

Aslaug Veum

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk og litteratur ved Universitetet i Sørøst-Norge

Gunhild Kvåle

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for nordisk og mediefag ved Universitetet i Agder

Anne Løvland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for nordisk og mediefag ved Universitetet i Agder

Karianne Skovholt

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk og litteratur ved Universitetet i Sørøst-Norge
1 - 4 av 4