Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2051316
Sist endret:
9. desember 2022, 15:19
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022
The effect of level marking mathematical tasks on students' time spent on it: An experimental study
Maria Klaussen Herset
og
Mohamed El Ghami
Bok
Bok
Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)
ISBN:
979-1-22-102537-8
Utgiver
European Society for Research in Mathematics Education
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 1 - 8
ISBN:
979-1-22-102537-8
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 979-1-22-102537-8
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
The effect of level marking mathematical tasks on students' time spent on it: An experimental study
Sammendrag
The purpose of this pilot study was to investigate the effect of level-marking mathematical tasks on students’ time spent on such tasks and correct solutions. The study was conducted among students in lower secondary schools in Norway. The effect was measured by comparing the control group with the experimental group. An independent samples t-test suggested that even if the students were given the same mathematical task, the time spent on the task depended on the level-marking. The results suggest that the level-marking of tasks has a significant effect on students’ time spent on solving the task. In addition, the preliminary results show a negative effect of level-marking on the correct solutions of the given task.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Maria Klaussen Herset
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
Mohamed el Ghami
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Mohamed El Ghami
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1
-
2
av
2
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
Hodgen, Jeremy; Geraniou, Eirini; Bolondi, Giorgio; Feretti, Federica; Ferretti, Federica. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. LUDB, UNIFE, UCL
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1