Cristin-resultat-ID: 2051316
Sist endret: 9. desember 2022, 15:19
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

The effect of level marking mathematical tasks on students' time spent on it: An experimental study

Bidragsytere:
  • Maria Klaussen Herset og
  • Mohamed El Ghami

Bok

Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)
ISBN:
  • 979-1-22-102537-8

Utgiver

European Society for Research in Mathematics Education
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 1 - 8
ISBN:
  • 979-1-22-102537-8

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

The effect of level marking mathematical tasks on students' time spent on it: An experimental study

Sammendrag

The purpose of this pilot study was to investigate the effect of level-marking mathematical tasks on students’ time spent on such tasks and correct solutions. The study was conducted among students in lower secondary schools in Norway. The effect was measured by comparing the control group with the experimental group. An independent samples t-test suggested that even if the students were given the same mathematical task, the time spent on the task depended on the level-marking. The results suggest that the level-marking of tasks has a significant effect on students’ time spent on solving the task. In addition, the preliminary results show a negative effect of level-marking on the correct solutions of the given task.

Bidragsytere

Maria Klaussen Herset

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet

Mohamed el Ghami

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Mohamed El Ghami
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).

Hodgen, Jeremy; Geraniou, Eirini; Bolondi, Giorgio; Feretti, Federica; Ferretti, Federica. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. LUDB, UNIFE, UCLVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1