Cristin-resultat-ID: 2052347
Sist endret: 29. januar 2024, 16:05
NVI-rapporteringsår: 2023
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023

Teaching and learning about audio-visual media: A critical media literacy perspective on the use of games in the contemporary upper-secondary classroom

Bidragsytere:
  • Holger Pötzsch
  • Emil Lundedal Hammar og
  • Therese Holt Hansen

Bok

Deutsche und norwegische Schulmedien im Vergleich
ISBN:
  • 978-3-631-87231-4

Utgiver

Peter Lang Publishing Group
NVI-nivå 1

Serie

Norwegische Beiträge zur Germanistik
ISSN 2566-5529
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2023
Hefte: 5
Sider: 163 - 188
ISBN:
  • 978-3-631-87231-4
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tysk og nederlandsk
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Teaching and learning about audio-visual media: A critical media literacy perspective on the use of games in the contemporary upper-secondary classroom

Sammendrag

In this chapter we present a theoretical framework to facilitate teaching and learning about, rather than with and through, audio-visual media in upper-secondary education in Norway. Drawing upon Stuart Hall’s encoding/decoding model, we show how aspects of production, form, reception, and reproduction can be approached in school contexts to treat audio-visual media as more than allegedly neutral tools for set educational purposes. Arguing for the continued relevance of a critical media literacy tradition also in contemporary digital classrooms, we illustrate the applicability of our approach through illustrating analyses of the historical digital game This War of Mine and the online game platform Roblox.

Bidragsytere

Holger Pötzsch

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk og kultur ved UiT Norges arktiske universitet

Emil Lundedal Hammar

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Tampereen yliopisto / Tammerfors universitet

Therese Holt Hansen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Tromsø
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Deutsche und norwegische Schulmedien im Vergleich.

Lentz, Christina; Wolter, Heike. 2023, Peter Lang Publishing Group. UITVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1