Cristin-resultat-ID: 2078502
Sist endret: 24. november 2022, 11:54
Resultat
Populærvitenskapelig artikkel
2022

Å forske på språkundervisning – verdien av å sammenligne undervisning i ulike språkfag på tvers av land

Bidragsytere:
  • Lisbeth M. Brevik
  • Eva Thue Vold og
  • Debra Myhill

Tidsskrift

Bedre Skole
ISSN 0802-183X
NVI-nivå 0

Om resultatet

Populærvitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Trykket: 2022
Volum: 3
Sider: 14 - 17

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Språkvitenskapelige fag

Emneord

Engelsk fagdidaktikk • Fransk språk

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Å forske på språkundervisning – verdien av å sammenligne undervisning i ulike språkfag på tvers av land

Sammendrag

Ved å se på språkbruk, språkidentitet og språkundervisning i engelsk- og franskklasserom i Norge, England og Frankrike ønsker LANGUAGES-prosjektet å finne svar på hva som kjennetegner god språkundervisning på tvers av fag og kontekster.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Lisbeth M. Brevik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Eva Thue Vold

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Debra Myhill

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of Exeter
1 - 3 av 3