Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2078502
Sist endret:
24. november 2022, 11:54
Resultat
Populærvitenskapelig artikkel
2022
Å forske på språkundervisning – verdien av å sammenligne undervisning i ulike språkfag på tvers av land
Lisbeth M. Brevik
Eva Thue Vold
og
Debra Myhill
Tidsskrift
Tidsskrift
Bedre Skole
ISSN 0802-183X
NVI-nivå 0
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Populærvitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Trykket: 2022
Volum: 3
Sider: 14 - 17
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Språkvitenskapelige fag
Emneord
Engelsk fagdidaktikk • Fransk språk
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Å forske på språkundervisning – verdien av å sammenligne undervisning i ulike språkfag på tvers av land
Sammendrag
Ved å se på språkbruk, språkidentitet og språkundervisning i engelsk- og franskklasserom i Norge, England og Frankrike ønsker LANGUAGES-prosjektet å finne svar på hva som kjennetegner god språkundervisning på tvers av fag og kontekster.
Bidragsytere
Bidragsytere
Lisbeth M. Brevik
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
Eva Thue Vold
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
Debra Myhill
Forfatter
ved University of Exeter
1
-
3
av
3
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Comparing language use and instruction across contexts (LANGUAGES)
Lisbeth M. Brevik + 11 deltakere
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
13 resultater
Aktivt prosjekt
1
-
1
av
1