Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2160228
Sist endret:
5. januar 2024, 11:00
NVI-rapporteringsår:
2023
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2023
An artful encounter with dance - empowering future teachers in cross-sectoral collaborations with the Cultural Schoolbag as the example
Gunhild Brænne Bjørnstad
og
Kristine Høeg Karlsen
Tidsskrift
Tidsskrift
Dance Articulated
e-ISSN 2703-8327
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2023
Publisert online: 2023
Volum: 9
Hefte: 1
Sider: 99 - 118
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.5324/da.v9i1.5068
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
An artful encounter with dance - empowering future teachers in cross-sectoral collaborations with the Cultural Schoolbag as the example
Sammendrag
This article explores how student teachers articulate their experiences of a cross-sectoral collaboration with dance students in creating an artful encounter for pupils in primary schools in Norway. Through an arts-based inquiry, using clay as material of expression, the groups of student teachers are filmed while creating a sculpture representing their processes. The creation process and sculpture are in turn analysed, revealing that the student teachers considered themselves to be scaffolding the artful encounter with the children in school, providing them with greater confidence as key personas in these artful encounters, and better understanding of the creation of art. The analysis regarding the dramaturgy of the collaboration revealed that the student teachers experience being co-creators in the project when they can focus primarily on unfolding educational potentials of the artful encounters
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Gunhild Brænne Bjørnstad
Forfatter
ved Institutt for real-, praktisk-estetiske, samfunns- og religionsfag ved Høgskolen i Østfold
Kristine Høeg Karlsen
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk, IKT og læring ved Høgskolen i Østfold
1
-
2
av
2
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
pARTiciPED: Empowering student teachers for cross-sectorial collaborations with The Cultural Schoolbag (TCS) in Norwegian Schools
Kristine Høeg Karlsen + 13 deltakere
Fakultet for lærerutdanninger og språk ved Høgskolen i Østfold
41 resultater
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1