Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2188781
Sist endret:
21. desember 2023, 10:39
NVI-rapporteringsår:
2023
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023
Analyzing Affordances of the E-assessment System Numbas in Mathematics Education from an Activity Theory Perspective
Said Hadjerrouit
og
Celestine Ifeanyi Nnagbo
Bok
Bok
20th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2023)
ISBN:
978-989-8704-52-8
Utgiver
IADIS Press
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2023
Sider: 199 - 206
ISBN:
978-989-8704-52-8
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-989-8704-52-8
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Analyzing Affordances of the E-assessment System Numbas in Mathematics Education from an Activity Theory Perspective
Sammendrag
The purpose of this paper is to investigate the affordances of the e-assessment system Numbas from an Activity Theory perspective. The study follows a qualitative research design combined with semi-structured interviews with six students and two teachers. The findings reveal that the students were able to perceive and actualise several affordances of Numbas, such as ease of use and navigation and possession of facility to contain mathematical knowledge. The participants acknowledged that Numbas affords variation in mathematical contents and support for the development of pen and paper skills. Numbas also affords learner’s autonomy and motivation to engage in mathematical problem-solving. Findings further show that Numbas promotes formative assessment. This can be seen from the high level of affordance perception and actualisation amongst students and teachers.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Said Hadjerrouit
Forfatter
ved Institutt for matematiske fag ved Universitetet i Agder
Celestine Ifeanyi Nnagbo
Forfatter
ved Institutt for matematiske fag ved Universitetet i Agder
1
-
2
av
2
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
20th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2023).
Sampson, D. G.; Ifenthaler, D.; Isaias, P.. 2023, IADIS Press.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1