Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2218703
Sist endret:
23. januar 2024, 12:22
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2023
En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole
Sølvi Mausethagen
Steinar Bøyum
Joakim Caspersen
Tine Sophie Prøitz
og
Fredrik Thue
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Universitetsforlaget
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2023
Antall sider: 307
ISBN: 9788215065540
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.18261/9788215065540-23
ORIA
Søk i ORIA med 9788215065540
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole
Bidragsytere
Bidragsytere
Sølvi Mausethagen
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet - storbyuniversitetet
Steinar Bøyum
Forfatter
ved Institutt for filosofi og førstesemesterstudier ved Universitetet i Bergen
Joakim Caspersen
Forfatter
ved Senter for profesjonsforskning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Forfatter
ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
Tine Sophie Prøitz
Forfatter
ved Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge
Fredrik Thue
Forfatter
ved Senter for profesjonsforskning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1
-
5
av
5
Kapitler/Artikler
Kapitler/Artikler
Hva er forskningslitterasitet? Og hvorfor trenger lærere det?
Eriksen, Andreas. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMET
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Praksisrettede pedagoger og disiplinorienterte forskere – lærerutdanningen og forskningen 2008–2021.
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMET, SAMFORSK
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Finsk og norsk lærerutdanning og syn på læreryrket – to forskjellige verdener?
Dahl, Thomas; Caspersen, Joakim. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMET, NTNU, SAMFORSK
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
«La læreren være lærer!» Lærerarbeid, forskning og kunnskap fra 2008 til 2022.
Caspersen, Joakim; Holmeide, Hanna. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMET, SAMFORSK
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Forskningens rolle i skole og lærerutdanning.
Mausethagen, Sølvi; Bøyum, Steinar; Caspersen, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Thue, Fredrik. 2023, Universitetsforlaget. USN, OSLOMET, SAMFORSK, UIB
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1
-
5
av
11
|
Neste
|
Siste »