Cristin-resultat-ID: 2218703
Sist endret: 23. januar 2024, 12:22
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2023

En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole

Bidragsytere:
  • Sølvi Mausethagen
  • Steinar Bøyum
  • Joakim Caspersen
  • Tine Sophie Prøitz og
  • Fredrik Thue

Utgiver/serie

Utgiver

Universitetsforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2023
Antall sider: 307
ISBN: 9788215065540

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole

Bidragsytere

Sølvi Mausethagen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet - storbyuniversitetet

Steinar Bøyum

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for filosofi og førstesemesterstudier ved Universitetet i Bergen
Aktiv cristin-person

Joakim Caspersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for profesjonsforskning ved OsloMet - storbyuniversitetet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Tine Sophie Prøitz

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge

Fredrik Thue

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for profesjonsforskning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 5 av 5

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Hva er forskningslitterasitet? Og hvorfor trenger lærere det?

Eriksen, Andreas. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMETVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Praksisrettede pedagoger og disiplinorienterte forskere – lærerutdanningen og forskningen 2008–2021.

Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMET, SAMFORSKVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Finsk og norsk lærerutdanning og syn på læreryrket – to forskjellige verdener?

Dahl, Thomas; Caspersen, Joakim. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMET, NTNU, SAMFORSKVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

«La læreren være lærer!» Lærerarbeid, forskning og kunnskap fra 2008 til 2022.

Caspersen, Joakim; Holmeide, Hanna. 2023, Universitetsforlaget. OSLOMET, SAMFORSKVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Forskningens rolle i skole og lærerutdanning.

Mausethagen, Sølvi; Bøyum, Steinar; Caspersen, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Thue, Fredrik. 2023, Universitetsforlaget. USN, OSLOMET, SAMFORSK, UIBVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 11 | Neste | Siste »