Cristin-resultat-ID: 2223695
Sist endret: 10. januar 2024, 10:33
NVI-rapporteringsår: 2023
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023

Pedagogiske brytninger i mellomkrigstidens lærerutdanning: sekularisering, vitenskapeliggjøring, akademisering – frigjøring?

Bidragsytere:
  • Martin Marciuch

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2023
Sider: 237 - 271
ISBN:
  • 9788215065540

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Pedagogiske brytninger i mellomkrigstidens lærerutdanning: sekularisering, vitenskapeliggjøring, akademisering – frigjøring?

Bidragsytere

Martin Marciuch

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for profesjonsforskning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole.

Mausethagen, Sølvi; Bøyum, Steinar; Caspersen, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Thue, Fredrik. 2023, Universitetsforlaget. USN, OSLOMET, SAMFORSK, UIBVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1