Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
619182
Sist endret:
30. mai 2017, 10:55
Resultat
Poster
2006
Exploring Teacher Methodology: Using the Example of Sexual Abuse of Children as a way of Teaching Social Informatics
Per Arne Godejord
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: The Eleventh Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
Sted: Bologna
Dato fra:
26. juni 2006
Dato til:
28. juni 2006
Om resultatet
Om resultatet
Poster
Publiseringsår: 2006
Importkilder
Importkilder
ForskDok-ID: r06010483
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Metode • Metodologi • Informatikk • Undervisning / pedagogikk
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Exploring Teacher Methodology: Using the Example of Sexual Abuse of Children as a way of Teaching Social Informatics
Sammendrag
This paper describes a unique, educational project that was implemented in the undergraduate study of Computer Science in 2002. Nesna University College has been using the example of sexual abuse of children in case study teaching in Social Informatics. The Computer Science education at Nesna University College is the only Computer Science education in the world which has sexual abuse of children as the main topic on the Computer Science curriculum. This exceptional cooperation between Nesna University College, Save the Children Norway and the Norwegian police makes the project not only unique, but might also be a major factor in both the willingness of students to learn Social Informatics and their skills in the various topics of Social Informatics.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Per Arne Godejord
Forfatter
ved Nord universitet
1
-
1
av
1
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Gå inn i din tid (Pilot)
Per Arne Godejord + 2 deltakere
Nord universitet
7 resultater
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1