Cristin-resultat-ID: 625977
Sist endret: 30. mai 2017, 11:00
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2009

Digitale mapper og konsekvenser for læringsmiljø i høgere utdanning

Bidragsytere:
  • Hege Emma Rimmereide
  • Tjalve Gjøstein Madsen
  • Gjertrud Husøy
  • Øistein Gjøvik og
  • Sonja Ekker

Bok

Læringsmiljø på nett: erfaringer fra forsøk og prosjekt
ISBN:
  • 978-82-519-2520-4

Utgiver

Tapir Akademisk Forlag
NVI-nivå 0

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2009
Sider: 231 - 247
ISBN:
  • 978-82-519-2520-4

Importkilder

Bibsys-ID: 093951620

Klassifisering

Emneord

Læring • Motivasjon • Vurdering

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Digitale mapper og konsekvenser for læringsmiljø i høgere utdanning

Sammendrag

Med utgangspunkt i et sosiokulturelt perspektiv har vi sett på bruken av digitale mapper i høgere utdanning i Norge. Hvordan påvirker digitalisering av mapper studenters læringsmiljø? Hvordan påvirker bruk av digitale mapper studenteres motivasjon og forståelse for eget læringspotensial? Hjelper teknologien studentene til å ta tak i egen læring? Vi kommenterer ulike muligheter og utfordringer som digitale mapper gir.

Bidragsytere

Hege Emma Rimmereide

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Tjalve Gjøstein Madsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet

Gjertrud Husøy

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for helse- og omsorgsvitskap ved Høgskulen på Vestlandet

Øistein Gjøvik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Sonja Ekker

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for biovitenskap og akvakultur ved Nord universitet
1 - 5 av 5

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Læringsmiljø på nett: erfaringer fra forsøk og prosjekt.

Haugen, Harald. 2009, Tapir Akademisk Forlag. HVLVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1