Cristin-resultat-ID: 821729
Sist endret: 21. januar 2015, 15:07
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2007

Forsk Med! Lærere og forskere i læringsarbeid

Utgiver/serie

Utgiver

N.W. Damm & Sønn ASA
NVI-nivå 0

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2007
Hefte: 2
Antall sider: 172
Revidert utgave

Importkilder

ForskDok-ID: r07010469

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Forsk Med! Lærere og forskere i læringsarbeid

Sammendrag

Et forsknings- og utviklingsprosjekt med tittel: Læringsfellesskap i matematikk (Learning Communities in Mathematics) bygger på teori om inquiry-fellesskap. Tolv didaktikere ved en høgskole arbeider sammen med 30 matematikklærere i åtte skoler på alle klassetrinn fra første til 11. trinn. Prosjektet har engasjert seg i å utvikle undervisning og læring i matematikk i klassene og gjennomføre forskning på utviklingsprosessen. En beskrivelse av en case knyttet til et team med tre lærere i en av de videregående skolene, følges gjennom det første året i prosjektet. Kapitlet starter med en oversikt over prosjektets teoretiske bakgrunn, grunnleggende ide og implementering. Casen blir så beskrevet med illustrasjoner fra prosjektmøter, verksteder og aktiviteter i klassene. Disse blir nøye studert med tanke på utbytte av utviklingsarbeidet, læring som finner sted innenfor teamet av didaktikere og hvilken kunnskap som er vunnet gjennom arbeidet.

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Utvikling av Inquiry community for å forbedre undervisning og læring i matematikk: Didaktikere og lærere arbeider sammen.

Fuglestad, Anne Berit; Goodchild, Simon; Jaworski, Barbara; Postholm, May Britt. 2007, N.W. Damm & Sønn ASA. NTNU, UIAVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 1 av 1