Cristin-prosjekt-ID: 2039149
Sist endret: 25. september 2022, 14:22

Cristin-prosjekt-ID: 2039149
Sist endret: 25. september 2022, 14:22
Prosjekt

Linking Instruction and Student Experiences (LISE)

prosjektleder

Lisbeth M. Brevik
ved Institutt for lærerutdanning ved Universitetet i Oslo

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for lærerutdanning ved Universitetet i Oslo

Klassifisering

Emneord

Matematikkdidaktikk • Norskdidaktikk • Fremmedspråkdidaktikk • Videoanalyse • Engelskdidaktikk • Samfunnsfagdidaktikk • Naturfagdidaktikk

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. oktober 2015 Slutt: 1. oktober 2034

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Linking Instruction and Student Experiences (LISE)

Populærvitenskapelig sammendrag

LISE is a large-scale video project that aims to gain new knowledge about naturally occurring instruction over time in English, French, social studies, science, mathematics and Norwegian.

Vitenskapelig sammendrag

LISE follows students in seven classrooms over time, to systematically investigate the link between classroom instruction and how students experience this instruction. The project received approval from the Norwegian Centre for Research Data. 

Metode

2015-2017: The LISE research team, including several research assistants, collected large-scale data (videos and questionnaires). 4–6 lessons are recorded in each classroom for each subject over two school years (grades 9-10), totalling 290 lessons across all subjects. In addition, student questionnaires were collected for each subject (grade 9). 

2016-2018: LISE master's students collected case study data in the English subject among teachers and students (in-depth interviews and video-stimulated interviews).

2019-2020: The LISE research team, including master's students, are currently collecting longitudinal data at the same schools (videos and questionnaires) in English and social studies. In addition, case study data are collected in the English subject among teachers and students (teacher and student interviews, screen recordings, and student texts). 

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Lisbeth M. Brevik

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for lærerutdanning ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Kirsti Klette

  • Tilknyttet:
    Lokalt ansvarlig
    ved Institutt for lærerutdanning ved Universitetet i Oslo

Eva Thue Vold

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Ulrikke Elisabeth Rindal

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Universitetet i Oslo

Julie Casoli Uvsløkk

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Universitetet i Oslo
1 - 5 av 10 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Digital skills critical for education: Video analysis of students' technology use in Norwegian secondary English classrooms.

Kure, Astrid Elisabeth; Brevik, Lisbeth M.; Blikstad-Balas, Marte. 2022, Journal of Computer Assisted Learning. HIØ, UIOVitenskapelig artikkel

Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.

Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth. 2022, Universitetsforlaget. UIOVitenskapelig monografi

Learner spoken output and teacher response in second versus foreign language classrooms.

Vold, Eva Thue. 2022, Language Teaching Research. UIOVitenskapelig artikkel

Assessing Writing in French-as-a-Foreign-Language: Teacher Practices and Learner Uptake.

Vold, Eva Thue. 2021, Languages. UIOVitenskapelig artikkel

Conference paper: Students’ digital competence in L2 English classrooms.

Kure, Astrid Elisabeth. 2021, NOFA8. HIØVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 58 | Neste | Siste »