Cristin-person-ID: 23560
Person

Aktiv cristin-person Kirsti Klette

  • Stilling:
    Professor
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk

Emneord

Lærerprofesjonalitet • Utdanningsreformer • Klasseromsforskning • Kvalitativ dataanalyse • Evaluering av utdanningspolitikk • Lærerforskning • Komparativ forskning • Kasusstudier

Resultater Resultater

Teaching higher-order thinking in social studies: The role of content coverage and intellectual challenge.

Aashamar, Peter Nicolai; Klette, Kirsti; Christensen, Anders Stig. 2024, Journal of Social Science Education. UIO, UCLVitenskapelig artikkel

Lesson openings in Norwegian language arts: a study of how teachers start reading lessons in 8th grade classrooms.

Siljan, Henriette Hogga; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Klette, Kirsti. 2024, Scandinavian Journal of Educational Research. UIOVitenskapelig artikkel

Signal, error, or bias? exploring the uses of scores from observation systems.

White, Mark Christopher; Klette, Kirsti. 2024, Educational Assessment, Evaluation and Accountability. UIOVitenskapelig artikkel

High-Level Classroom Discourse in Language Arts Lessons across Nordic Contexts.

Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Klette, Kirsti; Blikstad-Balas, Marte; Luoto, Jennifer Maria. 2023, Nordic Educational Research Association (NERA) conference. HIØ, OSLOMET, NTNU, UIOVitenskapelig foredrag

Pedagogical Content Knowledge and Subject Didactics - An International Dialogue.

Klette, Kirsti; Vollmer, Helmut Johannes. 2023, Springer. UH, UIOVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 231 | Neste | Siste »