Cristin-prosjekt-ID: 2508328
Sist endret: 15. desember 2023, 11:28

Cristin-prosjekt-ID: 2508328
Sist endret: 15. desember 2023, 11:28
Prosjekt

DigiCross - A repeated cross-sectional comparative study of the dynamics of early childhood students’, teacher students’ and teacher educators’ use, attitudes and competence, regarding digital technology in education.

prosjektleder

Siri Sollied Madsen
ved UiT Norges arktiske universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • UiT Norges arktiske universitet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Emneord

Profesjonsfaglig digital kompetanse • Digital teknologi • Digitalisering for læring • Digital pedagogikk didaktikk • Digital profesjonskompetanse • Digital policy • Digitale verktøy i barnehagen

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Tidsramme

Aktivt
Start: 31. mars 2021 Slutt: 31. desember 2027

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

DigiCross - A repeated cross-sectional comparative study of the dynamics of early childhood students’, teacher students’ and teacher educators’ use, attitudes and competence, regarding digital technology in education.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Siri Sollied Madsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved UiT Norges arktiske universitet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet
Aktiv cristin-person

Steinar Thorvaldsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved UiT Norges arktiske universitet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

Heidi Iren Saure

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Avdeling for lærerutdanning ved NLA Høgskolen

Beate Eltarvåg Gjesdal

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Avdeling for lærerutdanning ved NLA Høgskolen

Johannes Sæleset

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Avdeling for lærerutdanning ved NLA Høgskolen
1 - 5 av 15 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Preliminary Results from Norway, Slovenia, Portugal, Turkey, Ukraine, and Jordan: Investigating Pre-Service Teachers’ Expected Use of Digital Technology When Becoming Teachers.

Janeš, Aleksander; Madsen, Siri Sollied; Saure, Heidi Iren; Lie, Marit Helene; Gjesdal, Beate Eltarvåg; Thorvaldsen, Steinar; Brito, Rita; Krasin, Serhii; Jwaifell, Mustafa; Sami Konca, Ahmed mfl.. 2023, Education Sciences. UIT, NLA, JORDAN, UCP, UPR, SLOVENIA, EÜ, KHPAVitenskapelig artikkel

International Perspectives on the Dynamics of Pre-Service Early Childhood Teachers’ Digital Competences.

Madsen, Siri Sollied; O’Connor, Jane; Janeš, Aleksander; Klančar, Andreja; Brito, Rita; Demeshkant, Nataliia; Sami Konca, Ahmed; Krasin, Serhii; Saure, Heidi Iren; Gjesdal, Beate Eltarvåg mfl.. 2023, Education Sciences. UIT, JORDAN, NLA, BCU, UPR, EÜ, UP, KHPA, ULISBOAVitenskapelig artikkel

Hvordan kan man skape rom i utdanning og barnehage for fokus på bærekraftige digital praksiser?

Madsen, Siri Sollied. 2020, DigiSus-Webinar: Bærekraftige digitale praksisar i barnehagen?. UITVitenskapelig foredrag

A sustainable future regarding digital technology in kindergartens – challenges and opportunities.

Madsen, Siri Sollied; Thorvaldsen, Steinar; Unstad, Torstein. 2020, Barnehageforskningskonferanse 2020 - Å skape bærekraftige barnehager – perspektiver, muligheter og utfordringer. UITVitenskapelig foredrag

Attitudes, use and competence regarding professional use of digital technology in early childhood education.

Madsen, Siri Sollied. 2020, 2020 EECERA SIG ‘Digital Childhoods, Multimodality and STEM’ online meetings. UITVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 19 | Neste | Siste »