Cristin-prosjekt-ID: 2675673
Sist endret: 15. desember 2023, 12:07

Cristin-prosjekt-ID: 2675673
Sist endret: 15. desember 2023, 12:07
Prosjekt

Forskningsgruppa Teknolog og Læring

prosjektleder

Siri Sollied Madsen
ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Teknologi • Pedagogiske fag

Emneord

Lokalt læreplanarbeid • teknologistøttet læring • Læreplan • Utdanningspolitikk • Høyere utdanning • Barnehagelærerutdanning • Allmennpedagogikk • Barnehage • Allmennlærerutdanning • Grunnskolen • Lærerutdannere

Kategorier

Prosjektkategori

  • Internt prosjekt
  • Anvendt forskning
  • Pedagogisk utviklingsarbeid
  • Doktorgradsprosjekt
  • Grunnforskning

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. august 2023 Slutt: 1. august 2033

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Forskningsgruppa Teknolog og Læring

prosjektdeltakere

prosjektleder

Siri Sollied Madsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet
Aktiv cristin-person

Steinar Thorvaldsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

Helge Habbestad

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

Torstein Unstad

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

Maria Dardanou

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 5 av 13 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Planverkets blindsone? En analyse av profesjonsfaglig digital kompetanse i emneplanbeskrivelser for barnehagelærerutdanning.

Madsen, Siri Sollied; Unstad, Torstein; Tveiterås, Nils Christian; Dardanou, Maria; Habbestad, Helge; Kosner, Lukas. 2023, Nordisk barnehageforskning. UITVitenskapelig artikkel

Preliminary Results from Norway, Slovenia, Portugal, Turkey, Ukraine, and Jordan: Investigating Pre-Service Teachers’ Expected Use of Digital Technology When Becoming Teachers.

Janeš, Aleksander; Madsen, Siri Sollied; Saure, Heidi Iren; Lie, Marit Helene; Gjesdal, Beate Eltarvåg; Thorvaldsen, Steinar; Brito, Rita; Krasin, Serhii; Jwaifell, Mustafa; Sami Konca, Ahmed mfl.. 2023, Education Sciences. UIT, NLA, JORDAN, UCP, UPR, SLOVENIA, EÜ, KHPAVitenskapelig artikkel

International Perspectives on the Dynamics of Pre-Service Early Childhood Teachers’ Digital Competences.

Madsen, Siri Sollied; O’Connor, Jane; Janeš, Aleksander; Klančar, Andreja; Brito, Rita; Demeshkant, Nataliia; Sami Konca, Ahmed; Krasin, Serhii; Saure, Heidi Iren; Gjesdal, Beate Eltarvåg mfl.. 2023, Education Sciences. UIT, JORDAN, NLA, BCU, UPR, EÜ, UP, KHPA, ULISBOAVitenskapelig artikkel

A blind spot in the curricula?

Madsen, Siri Sollied. 2023, NERA 2023. Digitalization and Technologies in Education - Opportunities and Challenges. UITVitenskapelig foredrag

Online kindergarten practicum generated by the COVID-19 crisis.

Madsen, Siri Sollied; Habbestad, Helge. 2022, IRECE - International Research on Early Childhood Education. UITVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 38 | Neste | Siste »