Cristin-prosjekt-ID: 2569946
Sist endret: 13. april 2023, 22:20

Cristin-prosjekt-ID: 2569946
Sist endret: 13. april 2023, 22:20
Prosjekt

Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO)

prosjektleder

Lisbeth M. Brevik
ved Universitetet i Oslo

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Oslo

Kontaktinformasjon

Sted
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

Tidsramme

Aktivt
Start: 14. februar 2023 Slutt: 14. februar 2030

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO)

Vitenskapelig sammendrag

How do knowledge cultures and instructional practices across subjects and settings promote student learning? What impact can different models of instruction have on student learning? These are two central, overarching questions for the research group SISCO.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Lisbeth M. Brevik

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Universitetet i Oslo
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
1 - 1 av 1

Resultater Resultater

Læremiddelbruk i litteraturundervisningen – en sammenligning av dansk og norsk grunnskolepraksis.

Gabrielsen, Ida Lodding; Marianne, Oksbjerg. 2022, Norsk pedagogisk tidsskrift. UCN, UIO, UCLVitenskapelig artikkel

"Hit eit steg og dit eit steg" - sakte med sikkert framover?-En systematisk kartlegging av premisser for og trekk ved førsteklasse.

Bjørnestad, Elisabeth; Myrvold, Trine; Dalland, Cecilie Pedersen; Hølland, Silje; Svanes, Ingvill Krogstad; Sundtjønn, Trude; Andersson-Bakken, Emilia; Håøy, Annbjørg; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen; Klette, Kirsti. 2022, OSLOMET, UIORapport

Kreativ skriving - med modelltekster.

Hårr, Marit Stangeland; Blikstad-Balas, Marte. 2022, Norsklæreren. UIOVitenskapelig artikkel

Developing a “Research Literacy Way of Thinking” in Initial Teacher Education: Students as Co-researchers.

Eriksen, Tone Malmstedt; Brevik, Lisbeth M.. 2022, Palgrave Macmillan. UIOVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Hit eit steg og dit eit steg – sakte, men sikkert fremover? En systematisk kartlegging av premisser for og trekk ved førsteklasse.

Myrvold, Trine; Dalland, Cecilie Pedersen; Hølland, Silje; Sundtjønn, Trude; Svanes, Ingvill Krogstad; Andersson-Bakken, Emilia; Håøy, Annbjørg; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen; Klette, Kirsti. 2022, OSLOMET, UIORapport
1 - 5 av 158 | Neste | Siste »