Cristin-prosjekt-ID: 417199
Sist endret: 27. august 2014, 12:19

Cristin-prosjekt-ID: 417199
Sist endret: 27. august 2014, 12:19
Prosjekt

Bondens marked: ringvirkninger og innovasjonspotensiale - 11200647

prosjektleder

Anne Moxnes Jervell
ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO ved OsloMet - storbyuniversitetet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Forbruksforskningsinstituttet SIFO ved OsloMet - storbyuniversitetet

Kontaktinformasjon

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2006 Slutt: 31. desember 2006

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Bondens marked: ringvirkninger og innovasjonspotensiale - 11200647

Sammendrag

Formålet er å utnytte erfaringene med pilotprosjektet Bondens marked, data fra evalueringer av prosjektet og annen relevant forskning til å etablere og formidle kunnskap om innovasjonspotensiale og ringvirkninger knyttet til introduksjon av nye markedskanaler.

Prosjektet ledes av SIFO og utføres i samarbeid mellom SIFO og NILF. Prosjektet skal utnytte data og kunnskap fra to evalueringer av Bondens marked pilotprosjektet gjennomført i samarbeid med og på oppdrag fra Norsk landbrukssamvirke. Arbeidet skal også knyttes til og utnytte kunnskap fra relevant foreliggende og pågående forskning.

Resultatene vil bidra til å øke kunnskapen om:

- Ulike forbrukeres holdning til lokale nisjeprodukter.

- Markedskanalenes betydning for kvalitetsopplevelsen.

- Kollektive markedsføringstiltak som arena for læring, nyskaping og produktutvikling.

- Ringvirkninger av nye markedskanaler for nisjematbedrifter.

Vitenskapelig sammendrag

Formålet er å utnytte erfaringene med pilotprosjektet Bondens marked, data fra evalueringer av prosjektet og annen relevant forskning til å etablere og formidle kunnskap om innovasjonspotensiale og ringvirkninger knyttet til introduksjon av nye markedskanaler.

Prosjektet ledes av SIFO og utføres i samarbeid mellom SIFO og NILF. Prosjektet skal utnytte data og kunnskap fra to evalueringer av Bondens marked pilotprosjektet gjennomført i samarbeid med og på oppdrag fra Norsk landbrukssamvirke. Arbeidet skal også knyttes til og utnytte kunnskap fra relevant foreliggende og pågående forskning.

Resultatene vil bidra til å øke kunnskapen om:

- Ulike forbrukeres holdning til lokale nisjeprodukter.

- Markedskanalenes betydning for kvalitetsopplevelsen.

- Kollektive markedsføringstiltak som arena for læring, nyskaping og produktutvikling.

- Ringvirkninger av nye markedskanaler for nisjematbedrifter.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Anne Moxnes Jervell

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO ved OsloMet - storbyuniversitetet

Sigurd Bergflødt

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO ved OsloMet - storbyuniversitetet

Hanne Torjusen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO ved OsloMet - storbyuniversitetet

Gunnar Vittersø

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 4 av 4

Resultater Resultater

1 - 1 av 1