Cristin-resultat-ID: 1143378
Sist endret: 7. oktober 2019, 10:34
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2014

Education students' use of collaborative writing tools in collectively reflective essay papers

Bidragsytere:
  • Cornelia Brodahl og
  • Nils Kristian Hansen

Presentasjon

Navn på arrangementet: InSIte 2014
Sted: Wollongong
Dato fra: 30. juni 2014
Dato til: 4. juli 2014

Arrangør:

Arrangørnavn: Informing Science Institute

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2014

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Datateknologi

Emneord

Web 2 0 teknologier • Pedagogisk bruk av IKT

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Education students' use of collaborative writing tools in collectively reflective essay papers

Sammendrag

A case study investigating education students’ perceptions of collaborative writing reflective essay papers, by means of a survey questionnaire and students’ written reflections on their experiences. Variables potentially being critical such as gender, age, digital competence and interest in digital tools are examined quantitatively. Further, based on qualitative data collected, the work explores what factors or practices students perceive to be important to make collaborative writing easy and effective, and motivate for future use of the tools in group work.

Bidragsytere

Cornelia Brodahl

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for matematiske fag ved Universitetet i Agder

Nils Kristian Hansen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for matematiske fag ved Universitetet i Agder
1 - 2 av 2