Cristin-resultat-ID: 1658139
Sist endret: 12. november 2019, 10:32
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2019

Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming

Bidragsytere:
  • Tone Pernille Østern
  • Thomas Dahl
  • Alex Strømme
  • Jesper Aagaard Petersen
  • Maria Anna-Lena Viola Østern og
  • Staffan Selander

Utgiver/serie

Utgiver

Universitetsforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2019
Antall sider: 201
ISBN: 978-82-15-02972-6

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming

Sammendrag

Hva er dybdelæring? Hva er det dybde tilfører læring? Denne boka presenterer et grunnleggende annet syn på læring og dybdelæring enn en ensidig kognitiv forståelse. Forfatterne viser at læring skjer gjennom samskaping mellom ulike aktører, og de transformerer (dybde)læring til å være kroppslig, relasjonell, skapende, affektiv og kognitiv læring – på en og samme gang. Empirien er hentet fra det flerfaglige forsknings- og utviklingsprosjektet 200 milliarder og 1, der naturfag, religionsfag og kunstfag møtes. I møtet mellom to ungdomsskoler,en lærerutdanning, et teaterhus og Den kulturelle skolesekken skapes sanselig didaktisk design. Forfatterne har gått inn i disse møtene og formet et svar på hva flerfaglig læring kan være, og hva som er verdien i slik læring.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Tone Pernille Østern

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Thomas Dahl

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

John Alexander Strømme

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Alex Strømme
  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Jesper Aagaard Petersen

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Inaktiv cristin-person

Maria Anna-Lena Viola Østern

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Naturfag distribuert som meningsskapende mulighet i en flerfaglig praksis.

Strømme, Alex. 2019, Universitetsforlaget. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Religionsfag distribuert som meningsskapende mulighet i en flerfaglig praksis .

Petersen, Jesper Aagaard. 2019, Universitetsforlaget. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

En scenekunstprosess med dybde//læring hos de medskapende kunstnerne.

Østern, Maria Anna-Lena Viola; Dahl, Thomas. 2019, Universitetsforlaget. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Epilog - Læring gjennom intra-aksjoner.

Dahl, Thomas. 2019, Universitetsforlaget. NTNUAnnet

Dybde//læring med overflate og dybde.

Dahl, Thomas; Østern, Tone Pernille. 2019, Universitetsforlaget. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »