Cristin-person-ID: 1028240
Person

Peter Nicolai Aashamar

  • Stilling:
    Forsker
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Resultater Resultater

Teaching higher-order thinking in social studies: The role of content coverage and intellectual challenge.

Aashamar, Peter Nicolai; Klette, Kirsti; Christensen, Anders Stig. 2024, Journal of Social Science Education. UIO, UCLVitenskapelig artikkel

Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning,.

Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerard; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard; Mathé, Nora Elise Hesby; Roe, Astrid mfl.. 2024, HIØ, OSLOMET, UIORapport

Powerful knowledge in the social studies classroom and beyond.

Aashamar, Peter Nicolai; Klette, Kirsti. 2023, Journal of Curriculum Studies. UIOVitenskapelig artikkel

Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).

Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard); Bakken, Jonas; Baran, Mukkader; Beiler Rodrick, Ingrid; Brkan-Masud, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai. 2020, 7Letras. HIØ, UIORapport

Fri fra lærebokas tøyler. Om bruk av læreboka og andre tekster i norsk, engelsk og samfunnsfag på 9. og 10. trinn.

Aashamar, Peter Nicolai; Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.. 2021, Norsk pedagogisk tidsskrift. UIOVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 12 | Neste | Siste »