Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-prosjekt-ID:
2549395
Sist endret:
25. oktober 2022, 08:07
Historikk
Cristin-prosjekt-ID:
2549395
Sist endret:
25. oktober 2022, 08:07
Prosjekt
ProPrimEd: Resonnering og bevis på barnetrinnet
prosjektleder
prosjektleder
Anita Valenta
ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Finansiering
Finansiering
Norges forskningsråd
Prosjektkode: 301402
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Pedagogiske fag
Emneord
Matematikk didaktikk
Kategorier
Kategorier
Prosjektkategori
Anvendt forskning
Kontaktinformasjon
Kontaktinformasjon
ntnu.no anita.valenta
www.ntnu.no/ilu/proprimed
Anita Valenta
Tidsramme
Tidsramme
Aktivt
Start:
1. august 2020
Slutt:
31. juli 2024
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Engelsk
Tittel
ProPrimEd: Resonnering og bevis på barnetrinnet
Tittel
ProPrimEd: Reasoning and proving in primary education
prosjektdeltakere
prosjektdeltakere
prosjektleder
Anita Valenta
Prosjektleder
ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Prosjektdeltaker
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Kirsti Rø
Prosjektdeltaker
ved Høgskulen på Vestlandet
Prosjektdeltaker
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
Marit Buset Langfeldt
Prosjektdeltaker
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Prosjektdeltaker
ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Oda Tingstad Burheim
Prosjektdeltaker
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Prosjektdeltaker
ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Sigrid Iversen Klock
Prosjektdeltaker
ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Prosjektdeltaker
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
5
av
9
|
Neste
|
Siste »
Resultater
Resultater
"Why have you written six times five?" Teachers' use of why in Norwegian mathematics classrooms.
Arnesen, Kristin Krogh; Dahl, Heidi. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. NTNU
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hvorfor blir det slik?
Aune, Tellef Ellingsen; Enge, Ole; Hindkjær, Christer Løkås; Iversen, Sigrid; Reitan, Lars Espen; Valenta, Anita. 2022, Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. NTNU
Populærvitenskapelig artikkel
Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument.
Iversen, Sigrid. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. NTNU
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Developing an identity as a mathematics teacher through group work.
Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. NTNU
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Teaching practices promoting meta-level learning in work on exploration-requiring proving tasks.
Valenta, Anita; Enge, Ole. 2022, Journal of Mathematical Behavior. NTNU
Vitenskapelig artikkel
1
-
5
av
16
|
Neste
|
Siste »