Cristin-prosjekt-ID: 2549395
Sist endret: 25. oktober 2022, 08:07

Cristin-prosjekt-ID: 2549395
Sist endret: 25. oktober 2022, 08:07
Prosjekt

ProPrimEd: Resonnering og bevis på barnetrinnet

prosjektleder

Anita Valenta
ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Finansiering

  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 301402

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Emneord

Matematikk didaktikk

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. august 2020 Slutt: 31. juli 2024

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

ProPrimEd: Resonnering og bevis på barnetrinnet

Tittel

ProPrimEd: Reasoning and proving in primary education

prosjektdeltakere

prosjektleder

Anita Valenta

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Kirsti Rø

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Høgskulen på Vestlandet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Marit Buset Langfeldt

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Oda Tingstad Burheim

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Sigrid Iversen Klock

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

"Why have you written six times five?" Teachers' use of why in Norwegian mathematics classrooms.

Arnesen, Kristin Krogh; Dahl, Heidi. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Hvorfor blir det slik?

Aune, Tellef Ellingsen; Enge, Ole; Hindkjær, Christer Løkås; Iversen, Sigrid; Reitan, Lars Espen; Valenta, Anita. 2022, Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. NTNUPopulærvitenskapelig artikkel

Seventh-grade students' perceptions of qualities in a mathematical argument.

Iversen, Sigrid. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Developing an identity as a mathematics teacher through group work.

Ødegaard, Reidun Persdatter; Langfeldt, Marit Buset. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Teaching practices promoting meta-level learning in work on exploration-requiring proving tasks.

Valenta, Anita; Enge, Ole. 2022, Journal of Mathematical Behavior. NTNUVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 16 | Neste | Siste »